Казина
775
Потребители на сайта
9157

Инфо за игрите

 

История на Слот игрите – Инфо за игрите

Ситман и Пит от Бруклин, Ню Йорк разработват през 1891 година хазартна машина, която може да се счита за предшественик на модерните ротативки. Тя имала пет барабана, съдържащи общо 50 карти и била базирана на покера. Тази машина става много популярна и скоро няма бар в Ню Йорк, който да няма една или повече от тези машини до бара си. Играчите пускали монети от по пет цента и дърпали ръчката, която завъртала барабаните и картите, които съдържали, а играчът се надявал на силна покер ръка.

По това време не е имал директен механизъм за плащане на печалбите, така че двойка попове можели да ви спечелят безплатна бира, а Роял Флъш се изплащал в цигари или питиета – наградите зависели напълно от това какво се предлагало в самото заведение. За да се направят по-добри шансовете за собствениците, две карти обикновено отсъствали от тестето – десятка пики и вале купа, които намалявали шансовете за печалба на Роял Флъш наполовина. Освен това барабаните можело да се пренареждат, така че да намалят допълнително шансовете на играча.

Първият класически „еднорък бандит” е изобретен през 1887 година от Чарлс Фей във Сан Франциско, Калифорния, който изработва доста по-прост автоматичен механизъм. Поради големия брой възможни печалби в оригиналната игра, базирана на покера, то се оказва практически невъзможно да се накара машината да изплаща автоматично за всички възможни печеливши комбинации.

Чарлс Фей изработва своята машина с три барабина, съдържащи общо 5 смивола. При така направеното устройство е много лесно да се определя кога комбинацията е печеливша и да се изплащат съответните печалби. Най-голяма печалба по това време била 50 цента.

Ротативката на Чарлс Фей има голям успех и стартират процъфтяваща индустрия със заведения, използващи тази машина. Дори след забраната за употреба на тази ротативка в собствения му щат, Фей не успявал да смогва на поръчките, които валяли отвсякъде.

 

Правила на Слот игрите – Инфо за игрите

Слот машините (т.нар. ротативки) са едни от най-популярните казино игри. Има ги на практика във всяко казино, а вариациите им са безкрайни. Все пак тук ще се опитаме да обясним основните правила за игра на слот машини.

При традиционните слот машини първо се пуска монетата – залог в процепа за монети, след което се дърпа ръчката, завъртаща барабаните, или се натиска съответния бутон. При по-новите варианти се ползват билети с означени на тях стойности и активирането става чрез натискане на екрана.

Целта на играта е да се спечелят пари от машината. Това става обикновено чрез съвпадение на символи, нанесени върху въртящи се барабани или в съвременните машини – в електронен вариант на екрана. Изображенията най-често са ярко оцветени и лесни за разпознаване. Повечето игри предлагат поне няколко вида печеливши комбинации от символи, често отбелязани върху самата машина. Ако играч уцели комбинация, предвидена в правилата на играта, слот машината изплаща кеш или бонус игри.

При едни от най-популярните слот машини – покер машините, целта е да се съберат карти, отговарящи на печеливша покер ръка.

Има известна разлика между традиционните механични слот машини и модерните видео слотове, и техните интернет събратя. При механичните слот машини единствения начин да се спечели максималния джакпот е да се играе с максималния брой монети (обикновено 3, понякога 4 или 5 монети на завъртане).

При видео слот машините фиксираните проценти на изплащане се умножават по броя монети за линия, които се залагт. С други думи – на механичен слот е най-добре да залагате максималния брой монети, докато при видео слотовете се препоръчва да играете на възможно най-голям брой линии, но няма смисъл от това да се залага по повече от един кредит на линия поради начина на изчисляване на печалбите. Има и някои видео слот машини, които изискват от играча да заложи максималния брой монети, за да играе за джакпота, но те са малцинство.

Всяка машина има таблица, която показва сумата, която ще получи играча, ако символите, изброени в таблицата се подредят върху линията на печалбата. Някои символи могат да заместват всеки друг символ, като жокер. Наличието на такива символи също се указва в правилата на конкретната ротативка.

Като цяло най-важно е да се запознаете с правилата на ротативката, на която ще играете. Различните символи, различните линии за печалба и наличието на жокер символи ще влияят върху начина ви на игра.

 

Стратегии за Слот машини (ротативки) – Инфо за игрите

Реално слот машините не са податливи на нито един вид стратегия за увеличаване на шансовете за печалба, независимо, че някои псевдо специалисти пишат книги и се опитват да докажат обратното. Всичко е въпрос на късмет.

Следват някои от най-често срещаните митове за слот машините (най-вече за ротативките в офлайн казината).

Ротативките спират на различните линии с еднаква честота и вероятността за едно спиране не е по-различна от тази за друго.

Това не е вярно за модерните машини с 3 барабана. Някои комбинации са по-вероятни от други.

Слот машините са програмирани да преминават през цикъл от плащания. Дори и цикълът да е дълъг хиляди завъртания, след като стигне края си – започва от начало и се повтаря както и предишния път.

Това въобще не е вярно. Използват се генератори на случайни числа, които правят всеки опит за печалба равен и независим от останалите.

Слот машините са програмирани да изплащат определен процент от заложените пари, така че след като джакпотът бъде уцелен, машината ще спре да пуска, за да върне баланса и когато джакпотът не е бил уцелван от много време шансовете да се уцели са много по-големи.

Единствената част от този мит, която е вярна е, че машините са програмирани да изплащат определен процент от залозите като печалби. Това се регулира от комисиите по хазарта. Законите на относителността обаче гласят, че колкото по-дълго се играе на дадена машина, толкова по-близо ще е тя до програмирания процент печалби, дори и при положение, че всеки отделен опит е напълно произволен. Джакпотът може да се падне при всяко едно завъртане, независимо от предишните такива.

 

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

 

История на Видео покер – Инфо за игрите

Видео покерът за първи път става публично достъпен, когато става икономически изгодно да се комбинира екран, подобен на телевизионния със солиден процесор. Най-ранните модели се появяват почти успоредно с появата на първите персонални компютри, през средата на 70-те години на 20-ти век, въпреки че са били доста примитивни за днешните стандарти.

Видео покерът се установява твърдо в казината през 1979 година, когато SIRCOMA за първи път пуска Draw Poker – вариант на видео покер. В последствие видеопокерът става все по-популярен в казината, тъй като хората считат машините за по-безопасни, спрямо игрите на маса.

Днес видеопокерът заема подобаващо място на игралните подове на много казина – както офлайн, така и онлайн. Играта е особено популярна в локалите на Лас Вегас, които често предлагат машините с най-добри шансове за печалба.

 

Правила на Видео покер – Инфо за игрите

Видео покера е вид слот машина, но вместо най-разнообразните символи, които са характерни за тях, се използват карти. Целта също е различна – да се получат възможно най-добрите покер ръце от картите, които ви се падат.

Играта започва с поставянето на залози под формата на монети, кредити или билети с баркод в машината, след това картите се раздават с натискането на бутона „Deal”. Играчът може да задържи или махне една или повече карти в замяна на нови карти, изтеглени от същото виртуално тесте.

Цел на играта

Успехът във Видеопокера зависи от уменията ви в Покера, но при видео покер блъфа е невъзможен, така че целта е просто да получите най-добрата ръка от пет карти от колода с 52 карти. Стойността на ръката във Видео покер е същата като в обикновения Покер.

По-новите видео покер машини често предлагат различни варианти на стандартния видео покер с пет карти. Типични примери са: Deuces Wild, Jacks or Better и др. при които допълнителни правила и бонуси правят забавлението пълно.

 

Стратегии за Видео покер – Инфо за игрите

Въпреки че има много видове видео покер игри, при повечето могат да се използват едни и същи стратегии. Следвайки долуизброените такива ще имате повече шансове за печалба.

Ръце, които да пазим при видео покер

Има някои поредици от карти, при които е лоша идея да теглим, например фул. Дръжте ръка стрейт, вместо да играете за флъш, не разбивайте стрейта. Ако не можете с една изтеглена карта да направите Роял Флъш, дръжте се за стрейта.

Ръце, от които да се оттървем при видео покер

Вашите шансове за успех ще се подобрят, ако се освободите от определени карти. Ако имате чифт, освободете се от висока карта. По този начин печалбата ви няма да бъде намалена с пет процент (както е честата практика). Ако можете да теглите и да направите Роял Флъш е добре да направите това дори вече да имате Флъш. Не дръжте десятка в ръката си при теглене на четири карти.

Кога да теглим

Следват случаите, когато тегленето увеличава значително шансовете ви за печалба на видео покер. Изтеглете една карта, ако можете да получите Роял Флъш, освен ако не държите Стрейт. Не теглете четвърта карта ако можете да направите ръката Роял Флъш само с тегленето на три карти. Не теглете пет, когато имате вале или по-висока карта в ръката си, но теглете, когато имате стрейт от три кърти или нисък чифт.

 

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

 

История на Рулетка  – Инфо за игрите

Играта на рулетка забавлява казино играчите вече близо 300 години. Въпреки, че изглежда никой не знае детайлите, свързани с произхода и разработката, някои форми на играта са стари колкото самото колело. Има данни от древен Рим за войници, които обръщали колесниците си на една страна и завъртали едно от колелата за развлекателни игри.

Думата „рулетка” е с френски произход и означава „малко колело”. Няколко ранни версии на рулетката се появяват в Европа през 17-ти и 18-ти век. Смята се, че знаменития френски учен и математик, Блез Паскал, е изобретил механизма през 1657 година, докато експериментирал с вечни двигатели. Паскал по случайност открил сферата на математическата вероятност.

Първите източници, които споменават за въртящо се топче и хоризонтално поставено колело, използвани като хазартно устройство са за игра, наречена „роли-поли” през 1720 година. Законите за хазарта от 1739 и 1740 забраняват „роли-поли”, както и доста други игри на късмета в Англия. Иновативния Беу Наш, церемониалмайстор в Бат, Англия, избягва тези закони като въвежда “EO”. EO (четно-нечетно), е опростена версия на играта, но тя също бива забранена през 1745 г.

През следващите 50 години играта се преобразява до тази рулетка, която знаем и днес. Модерните колела се повяват в парижките казина около 1796 г. Те съдържали познати елементи, оцеляли и до днес: червения и черния цвят на полетата, разположението на номерираните правоъгълници от 1 до 36, нулата и двойната нула.

Единствената разлика била, че нулата е била в червен цвят (въпреки, че казината забранявали всички залози на червено, в случай, че се паднела нула) и двойната нула била черна (отново обаче без печалба при залог на „черно”). За да се премахне това объркване в последствие те се оцветяват в зелено.

Тази версия на рулетката стига и до САЩ в началото на 19-ти век. Някои казино съдържатели, незадоволени от предимството от 5.26% изпробвали колела с 31 позиции, тези колела били номерирани от 1 до 29, с нула (0), двойна нула (00) и „Орел”. Тези алчни собственици изплащали само 26 към 1 при залог върху едно число (30 към 1 е честното изплащане). Това означава стряскащото 12.90% предимство за казиното! Хората скоро спрели да играят на тези рулетки и се върнали на оригиналните колела с двойна нула.

Междувременно, обратно в Европа, двама изобретателни братя от Франция тръгват в противоположната посока. Франсоа и Луис Бланк въвеждат първата рулетка само с една нула (без двойна нула 00) през 1842. Те напускат Франция, където хазарта е незаконен и се установяват в къща в Хомбург (сегашна Германия).

Рулетката с една нула, с 2.70% предимство, вместо 5.26-те процента на рулетката с двойна нула бил невероятен удар. Тя разбива всякаква конкуренция. Когато хазарта бива забранен и в Германия, Луис Бланк приема покана от принца на Монако, Чарлс Трети, на когото е кръстен Монте Карло. На цена 2 милиона франка на него му е позволено да се установи и да работи в страхотното казино и да постави стандарт за цяла Европа.

Въпреки че както рулетката с двойна нула, така и тази само с една нула произхождат от Франция, тази с двойна нула става известна като Американска рулетка, защото оцелява в САЩ. Популярността на рулетката с една нула измества тази с двойна нула в Европа и в последствие е наречена Френска рулетка.

В Европа започват да предлагат опцията „en prison”, която допълнително намалява предимството на казиното при залози с равно изплащане до 1.35%. Казината в Атлантик Сити днес предлагат “en prison” за равни залози на своите колела с двойна нула. Това намалява предимството на казиното от 5.26% на 2.63%.

Рулетката се радва на огромна популярност, докато играчите не се запалват по идеята, че Блекджек може да бъде победен. Въпреки това рулетката все още е една от най-популярните и интересни игри и се радва на нов възход в популярността й.

 

Правила на Рулетка – Инфо за игрите

Играчите, обикновено до 8 души, играят срещу казиното, представено от крупие (също наричан дилър), който върти колелото на рулетката и обслужва залозите и изплащането. В европейския вариант на рулетката има всички числа от 1 до 36 и нула (0). Американският вариант има още едно число – двойна нула (00), което увеличава предимството на казиното от 2.7% до 5.26%.

Всеки играч купува чипове с различен цвят, така че залозите им да не се смесват. В края на всяка игра, ако сте спечелили, разменяте цветните чипове за парични такива. Когато представите паричните чипове (кеш чипове) на касата на казиното ще ви изплатят съответната печалба (надписана на всеки от чиповете).

Цел на играта

Целта на играча е да познае вярно и да постави залози на тези номера, които ще се паднат след завъртането на колелото. Играчът поставя залозите върху масата и ако е късметлия – прибира печалба, стойността на която се определя от зоната, на която залага. Изплащането варира от 1 към 1 до 35 към 1, в зависимост от вероятността за познаване на вярното число.

Как се играе Рулетка?

За да играете, поставете вашите залози на номерата (всички числа, включително нулата) на масата и когато всички са поставили своите залози, крупието завърта колелото и пуска топчето. Само няколко секунди, преди топчето да попадне в слотовете крупието обявава „край на залозите”. От този момент нататък никой не може да слага или променя залог, докато топчето не падне в някой слот. Само след като крупието постави фигирката за отбелязване на печелившата позиция и изчисти губещите залози можете да започнете да слагате нови залози, докато крупието изплаща на победителите.

Зони за залагане

В рулетката имате множество варианти за залози, като различните залози се отчитат чрез разположението на чиповете на масата. Залозите се делят на вътрешни и външни, като вътрешните са с по-голямо изплащане (и по-малък шанс за печалба), а външните – с по-малко изплащане (и по-голям шанс за печалба).
european_roulette_table_layout

 

 

 

FullSizeRender (15)

FullSizeRender (14)

 

Предимство на казиното
При рулетка с двойна нула (Американска рулетка), ако казиното изплаща 37 към 1 при залог на едно число казиното няма предимство, въпреки наличието на две нули (0 и 00) на колелото. При изплащане 35 към 1, общо 36, вместо 38, казиното има две числа преднина или 5.26% предимство.

Правилото „EN PRISON”

Това е правило, приложимо само към залозите с равно изплащане (1 към 1) и само от някои казина. Когато се падне нула, някои казина позволяват на играча или да вземе обратно половината си залог (en prison = в затвора) за следващото завъртане на рулетката. Във другия случай, ако се падне нула се губи целия залог.

Правилото „LA PARTAGE”

Правилото „la partage” е подобно на правилото „en prison”, но в този случай играчът губи половината си залог и няма право да остави залога за следващото завъртане. Това се отнася до външните залози в случая, когато колелото спре на нула. Както правилото „en prison”, така и правилото „la partage” намаляват предимството на казиното при равните залози наполовина. Така че пли залог на „червено” при игра на маса с една нула с правилото „la partage” или „en prison” казиното има 1.35% предимство, а при игра на маса с двойна нула – 2.63%.

 

Стратегии на Рулетка – Инфо за игрите

Когато става въпрос за рулетка, може да се каже, че няма стратегия. Но, ако ще играете, Европейската рулетка е правилният избор. Разликата е в колелото, което при Американската рулетка има 38 слота с „0” и „00”. Европейската версия на рулетка има 37 слота и само “0”. Математиката зад играта е ясна и проста.

В последствие, много хора са предлагали стратегии за игра на рулетка, като например системата на Мартингал, която заявява, че експлоатира тази простота. Проблемът с изработването на правилна стратегия за рулетката е в това, че всички залози на масата стигат до предимството от 5.26% (при американските маси). Единственото изключение от правилото е залогът на пет числа, при който предимството е дори по-голямо – 7.29%!

Следвайки тези съвети, имате най-големия шанс за печалба:

  • Залагайте на и на залози ниски шансове за успех и такива с равно изплащане, тъй като при тях казиното има най-малко предимство.
  • Играйте само в казината, които предлагат Европейска рулетка. С допълнителната нула на американския варинт предимството на казиното нараства до 5.26%, докато при европейския то е 2.7%.
  • Не залагайте на на пет числа или на горна линия (0, 00, 1, 2, 3) на Американска рулетка.
  • Определете си едни пари, с които да играете рулетка. Ако ги загубите – спрете. Рулетката трябва да бъде играна заради нейната развлекателна стойност.

 

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

 

История на Блекджек – Инфо за игрите

Залаганията при игрите на карти се предполага, че е започнало някъде около 1440 година в Германия, след като Йохан Гутенберг напечатва първата колода. Въпреки, че е доста неясно, Блекджекът се смята, че произхожда от много от първите игри с карти, създадени по това време.

Бакарата се появява около 1490 година в Италия и е последвана от играта Седем и половина. Изглежда, че при втората игра играчът автоматично губел, когато е превишавал желаното число.

Около 1570 година в Испания игра, наречена Едно и тридесет е играна за първи път. В допълнение се знае, че дукът на Уелингтън, мракиза на Куйнсбъри и премиера Дизраели са играели на игра, наречена Куинс (петнадесет), която е била популярна между 1827 и 1844.

Въпреки, че все още се дискутира по въпроса, играта Блекджек най-вероятно е произлезла от френските казина около 1700 година, където се е наричала „vingt-et-un” („Двадесет и едно”). Произходът на тази игра в САЩ може да бъде проследен след 1800 г. Името Блекджек е дадено на играта, защото ако играчът имал Вале Пика и Асо Пика за първи две карти, играчът е бил възнаграждаван допълнително.

Хазарта и казината стават нелегални в западните щати между 1850 и 1910 година. През този период Невада прави оперирането на хазартна игра престъпление, но в началото на 40те чрез релегализация, Невада разрешава хазартните и казино игри. В момента Блекджек е една от основните игри, предлагана на играчите.

Първите документирани опити да се приложи математиката към играта на Блекджек са от 1953 година и кулуминират през 1956 с публикуването на книга – Роджър Балдуин публикува в журнала на Американската статистическа асоциация статия, озаглавена „Оптималната стратегия за Блекджек”. Тези пионери използвали калкулатори, вероятности и статистика за да намалят до минимум предимствотон а дилъра.

Въпреки, че заглавието на документа е „оптимална стратегия”, тя всъщност не е била перфектната стратегия, тъй като те са имали нужда от компютъра, за да рафинират системата си.

Професор Едуард Торп продължава започнатото от Балдуин и компания. През 1962 Торп прецизира тяхната основна стратегия и създава първите техники за броене на карти. Той публикува резултатите си в „Да победим дилъра”, книга, която става толкова популярна, че за една седмица през 1963 година тя е била в листа на бестселърите на Ню Йорк Таймс. Книгата също така изплашва казината до смърт.

Казината са дотолкова засегнати от „Да победим дилъра”, че започват да променят правилата на играта, за да направят печалбите по-трудни. Това не продължава дълго, тъй като хората протестират, отказвайки да играят на новия псевдо-Блекджек. Неблагоприятните правила всъщност генерират загуби за казината. Разбира се, да не правят пари е грях за казината, така че те бързо връщат оригиналните правила.

Тъй като методът на Торп „Тен-Каунт” не е лесен за овладяване, а и много хора не го разбират, казината правят удар с новозавоюваната популярност на играта, благодарение на книгата на Торп и вниманието на медиите. Блекджек игра на маса номер 1 през 60-те, 70-те и 80-те.

Служителят на IBM, Джулиан Браун, е друг човек, допринесъл много за историята на Блекджек. Хиляди редове компютърен код, написани от него, и часове Блекджек симулации на мейнфрейм машините на IBM са основата на „Основната стратегия” и няколко системи за броене на карти. Неговите заключения са използвани в второто издание на „Да победим дилъра” и по-късно в книгата на Лауренс Ривърс „Да играем Блекджек като бизнес” (1977).

Кен Ъстън използвал 5 компютъра, които били вградени в обувките на членове от неговия екип през 1977. Те спечелили над 100 000 долара за много кратко време, но един от компютрите бива конфискуван и изпратен на ФБР. Агентите решават, че компютъра използва публична информация за игра на Блекджек и не е устройство за измама.

Можи би сте гледали тази история във филма, направен за неговия пробив в блекджека, описан в книгата му „Големият играч”. Кен също така води правната битка, за да предотврати забраната на „броячите на карти” в казината в Атлантик Сити.

 

Правила на Блекджек – Инфо за игрите

Играта Блекджек, още наричана 21, е една от най-популярните игри в казината. Играчите играят срещу дилъра и на една маса може да има до 7 играча. Казината играят с една или две обърнати карти, или 4 до 8 колоди карти в подкова.

„Горещата” карта

След като картите се разбъркат и цепят от играч, дилърът изважда една (или повече, в някои казина) от най-горните карти и я поставя с лицето надолу в таблата за изхвърлени карти. Тази карта се нарича „гореща” карта и играчите не могат да я видят. Понякога може и да успеете да я видите, и трябва да направите всички усилия за това. Причината, поради която тази карта се отстранява от колодата е за да направи живота на броящите карти по-труден.

Цел на играта

В тази игра дилърът е единствения ви опонент. Целта е да се победи дилъра като се съберат общо 21 точки или възможно най-близо до 21 точки, но не повече. Ако имате повече от 21 точки играта за вас приключва (“bust”). Много важно е да се запомни, че играете за да победите дилъра, а не за да се доближите възможно най-много до 21 точки (честа грешка на начинаещия).

В крайна сметка, възможно е да се победи и при ръка от 10-11 точки.
Ако не изгорите и ръката ви е сбора ви е по-голям от общите точки на дилъра – побеждавате и печелите 1:1, т.е. ако сте заложили $5, печелите $5. Ако ръката ви е равна на тази на дилъра, то играта е равна и нито той, нито вие печелите или губите.

Ако първите ви две карти са карта със стойност 10 и Асо, то имате Блекджек и автоматично печелите, освен ако дилърът също няма Блекджек. В този случай играта е равна. При печалба в този случай взимате 3 към 2. Залог от $2 печели $3.

Стойност на картите

  • Картите от 2 до 10 се броят със стойността на лицето им.
  • Попове, Дами и Валета се броят за 10 точки
  • Асата могат да се считат както за 1 точка, така и за 11 точки.
  • Боята на картите няма никакво значение в блекджека

Как протича играта

Правите своя залог. Дилърът раздава картите – 2 карти с лицето нагоре за вас и една карта с лицето нагоре за себе си. Тези карти се виждат от всички. Дилърът си раздава и втора карта, с лицето надолу. В тази карта е голяма част от предизвикателството на играта.

В Блекджек има три типа ръце, които можете да имате

  • Блекджек – ако първите ви две карти съдържат карта със стойност 10 (10, J, Q, K) и Асо  това е перфектната ръка – първоначален Блекджек.
  • Твърда ръка – всяка ръка, съдържаща карти, различна от Асо. Например ръка от 10 и 5 е твърда ръка.
  • Мека ръка – всяка ръка, съдържаща Асо (което може да се счита за 1 или за 11). Например ръка от A и 5 e “мека” 16-ка, или 6.

При блекджека имате възможност да взимате решения относно вашите ръце. Можете да пасувате (Stand), да теглите (Hit), да разделяте (Split или Split Pairs), да удвоявате (Double или Double Down), да се откажете (Surrender) или да си купите застраховка (Insurance).

  1. Пас (Stand)

Играчът може да пасува по всяко време. Ако сте доволни от сбора на вашата ръка, можете да пасувате (за да укажете на дилъра, че не искате повече карти, махнете няколко пъти с ръка с дланта надолу над вашите карти).

  1. Теглене (хит, Hit)

Ако не сте доволни от сбора на вашата ръка, можете да поискате нова карта от дилъра (за да направите това посочете към картите си или потъркайте по масата до картите си). Дилърът ще ви дава карта всеки път, когато направите това. Ако при добавянето на новата карта към ръката точките ви станат повече от 21, губите. Когато имате достатъчно карти, пасувайте.

  1. Удвояване (дабъл, Double Down)

След като бъдат раздадени първите две карти, ако смятате, че още една карта ще направи ръката ви по-добра от дилърската, можете да поставите допълнителен залог на масата, до вашия първоначален залог и ще получите точно една допълнителна карта. Не можете да теглите допълнителни карти. Това е най-добре да се използва при ръка от общо 10 или 11.

  1. Разделяне (сплит, Split)

Когато са ви раздадени две карти от една и съща стойност (10,10 или 6,6) имате възможността да разделите картите. С други думи използвате картите за да направите две ръце от една. Разбира се, трябва да поставите допълнителен залог за новата ръка. При сплит дилърът ще раздели картите и ще постави една отляво и една отдясно.

Ще играете с ръката отдясно, докато не пасувате, след това с ръката отляво. Можете да играете и с двете ръце докато не преминете 21 или докато не пасувате. В случай на две Аса (А, А) дилърът ще ви позволи да разделите тези, но ще получите само още една допълнителна карта и при Блекджек изплащането е 1 към 1, а не 3 към 2.

  1. Застраховка (Insurance)

Застраховката е една от най-малко разбраните от всички често срещани правила в Блекджек. Това не е задължително лош залог, при все, че обикновено той е с малък шанс за играча и голямо предимство на дилъра. Това не винаги е така. Ако обърната карта на дилъра се окаже Асо, той ще предложи „застраховка” на играчите.

Залозите за застраховка се равняват на половината от първоначалния залог. Дилърът ще провери дали има карта със стойност 10 под неговото Асо. Ако няма, вашият залог „застраховка” ще бъде изплатен 2 към 1. Поради тази причина този залог се нарича „застраховка”, тъй като защитава вашия първоначален залог в случай на блекджек на дилъра. Разбира се, ако дилърът няма блекджек, губите залога „застраховка” и ще продължите да играете с първоначалния.

Най-лесната стратегия е никога да не правите застраховка, дори при вариант 1 към 1 изплащане на застраховката. Играчите, броящи картите обаче често могат да засекат ситуации, където повече от една трета от оставащите карти са със стойност 10 и залогът е печеливш. Изводът е, че когато не сте сигурни дали залогът ще е печеливш за вас, е най-добре да го игнорирате.

  1. Отказ (Surrender)

Това е една много ценна опция. Ако имате „кофти” ръка, особено 15 или 16, и дилърът има 9 или повече, трябва да обмислите възможността за ползването на „отказ” и ще загубите само половината от първоначалния залог. Тази опция не се предлага от много казина.

Как дилърът играе своята ръка

Дилърът трябва да играе своите карти по много специфичен начин, без възможност за избор. Дилърът трябва да продължи да тегли (hit) докато сбора е между 17 и 21 или докато не изгори. В повечето казина дилърът пасува при мека ръка от 17 точки (Асо и 6), но в някои – тегли, запознайте се с правилата на конкретното казино/маса предварително.

 

 

Стратегии за Блекджек – Инфо за игрите

Важни фактори

Има няколко фактора, които променят процента на предимство на казиното по един или друг начин и също така имат значение за правилната стратегия на игра, която ще използвате:

Броя на използваните колоди (тестета)

  • Дали дилърът пасува при мека ръка от 17 точки
  • Дали е разрешено разделянето на ръцете и по колко пъти
  • Дали удвояването е разрешено и дали е разрешено след сплит

Основни стратегически правила в Блекджек

Общи

  • Винаги пасувайте при 17 или по-добра ръка
  • Винаги теглете при 12-16 или когато дилърът има 7 и нагоре
  • Винаги теглете при 8 или по-малко

Удвояване

  • Винаги удвоявайте при 11
  • Удвоявайте при 10, когато дилърът има 9 или по-ниска ръка
  • Удвоявайте при 9, когато дилърът има 6 или по-ниска ръка

Меки ръце

  • Винаги пасувайте при мека ръка от 19 или 20 точки
  • Винаги удвоявайте при мека ръка между 13 и 18 точки, когато дилърът има 4, 5 или 6

Твърди ръце

  • Ако имате 9 или по-малко – теглете
  • Ако имате 10 или 11, удвоявайте, ако общия ви сбор е по-висок от обърнатата с лице нагоре карта на дилъра. В другите случаи теглете.
  • Ако имате между 12 и 16 теглете, когато обърната карта на дилъра е 7 или по-висока; пасувайте в останалите случаи.
  • Ако имате 17 или по-високо – пасувайте.

Разделяне

  • Винаги разделяйте Аса и 8-мици.
  • Никога не разделяйте карти със стойност 10 и 5-тици.
  • Винаги разделяйте 3-ки и 2-ки, когато дилърът показва 4, 5, 6 или 7

Кратко обяснение

Никога не разделяте при 5-тици или 10-ки. Ако имате две петици имате общо 10 и много добър шанс за изтегляне на 10, за да направите силна ръка от 20 точки. Ако имате 2 десятки – вие вече я имате.

Въпреки това, ако имате две аса или 8-мици, обикновено е добре да се разделят. Двете аса дават двоен шанс за Блекджек (въпреки, че той се изплаща 1 към 1 след сплит) и двете осмици ви дават два шанса да направите 18, вместо 16-те, които вече имате.

Таблица за оптимална игра на Блекджек

blackjack_table

Галерия